Pitate li se kako napredovati u ovim nepredvidivim vremenima? Evo nekoliko konkretnih savjeta o tome što učiniti za rast i razvoj vašeg posla.
1. Koliko dobro poznajete svoje kupce?
Ključ vašeg uspjeha je biti sposoban staviti se na mjesto svojih kupaca, razumjeti ih, znati njihovo ponašanje, kako razmišljaju, s kojim se problemima i izazovima suočavaju.
Prioriteti vaših kupaca i njihovo ponašanje u nepredvidivim situacijama se razlikuju , pa razmislite s kakvim se novim izazovima suočavate i s kojima ćete se suočiti te koja rješenja možete ponuditi za te izazove.
2. Razmotrite svoju ponudu
Zapitajte se, što ćete učiniti ako vaši kupci nestanu preko noći? Ili ako nestane vaš središnji kanal putem kojeg pristupate korisnicima? Sukladno tome, razmislite je li vaša ponuda još uvijek relevantna ili je možda potrebna promjena.
Možete li svojim kupcima ponuditi dodatne proizvode ili možete dodati bilo koje usluge koje rješavaju probleme vaših korisnika? Razmislite što će ljudima trebati. To bi sada mogla biti prilika za razvoj novih proizvoda ili usluga. Jednom kada dobijete odgovore na ova pitanja, bit ćete bolje pripremljeni za nepredvidive situacije.
3. Razmotrite svoj poslovni model
Možda je sada vrijeme i za promjenu ili nadogradnju vašeg poslovnog modela. Možda ćete moći ponuditi kupcima svoju ponudu na drugačiji način.
Na primjer: možete dodatno ponuditi pretplatu na usluge koje ste do sada fizički obavljali uživo, npr. internetsko obrazovanje, pristup informacijama, pristup internetskoj praksi …
4. Razmotrite svoju politiku cijena
Snižavanje cijena nije najbolja strategija za postizanje veće konkurentnosti. Umjesto toga, razmislite što još možete ponuditi kupcima uz dodanu vrijednost. Međutim, ako već spuštate cijenu , također smanjite raspon pogodnosti koje se nude kupcu.
Na primjer: davatelji softvera nude jeftiniji paket, koji omogućuje manje značajki, dok cijena osnovnog paketa ostaje nepromijenjena.
5. Ključni kupci trebali bi biti u prvom planu
Usredotočite se na svoje ključne kupce koji vas već znaju i već vam vjeruju i donose vam najveći prihod . Obratite im posebnu pažnju u nepredvidljivim vremenima i pokažite im da ste i vi u problemima s njima i da tražite rješenja za njih.
Također, brzo se pozabavite onim kontaktima koji su već u završnoj fazi prodajnog lijevka.
6. Provjerite gdje još možete optimizirati troškove u svojoj tvrtki
Optimizacija poslovanja postupak je koji može u trenu i bez većih problema značajno olakšati poslovanje tvrtke, smanjiti troškove i posljedično omogućiti uspješan rast i razvoj.

Mnogo je mogućnosti za optimizaciju, a nalazimo ih i u najmanjim svakodnevnim zadacima. U uredskom okruženju nedvojbeno će na scenu doći optimizacija ispisa. Tamo gdje se često tiska, troškovi uređaja i materijala su značajni i možda bi se mogli smanjiti.
7. Razmislite o premještanju vašeg poslovanja online
Zapravo, internetska kupnja je u porastu i omogućuje nesmetano poslovanje čak i u nepredvidivim vremenima. Kupovinske navike se mijenjaju i sve se više kupuje putem interneta. Mnoge se aktivnosti mogu premjestiti online, baš kao i usluge.
Svjesni ste kako se poduzetnici stalno moraju prilagođavati tržištu, a rasti i preživljavat će samo oni koji se znaju najbolje prilagoditi situacijama.